Türkiye’nin mobil uygulama ekonomisi, hızla büyüyen kullanıcı tabanı, genç nüfus ve gelişen dijital altyapı sayesinde 2029 yılına kadar toplam 1,65 milyar dolarlık ciroya ulaşması bekleniyor. Adjust tarafından yayımlanan “Mobil Uygulama Trendleri Raporu: Türkiye 2025”, Türkiye’nin hem yerel geliştiricilerin hem de küresel şirketlerin ilgisini çeken dinamik bir pazar olduğuna işaret ediyor.
Rapora göre, Türkiye 2024 yılında uygulama indirme sayısında 3,66 milyar ve uygulama içinde geçirilen sürede 101,5 milyar saat ile küresel sıralamada 8. sırada yer aldı. Bu başarının arkasında, nüfusun %50,9’unun 34 yaş altında olması ve internet penetrasyonunun %87’ye ulaşması gibi faktörler bulunuyor. 2025 başı itibarıyla Türkiye’de 80,7 milyon aktif mobil hat bulunuyor; bu da nüfusun %92’sine denk geliyor.
Raporda, mobil oyun, finans/fintech ve e-ticaret uygulamalarının Türkiye’nin mobil ekonomi büyümesinde öncü sektörler olduğu vurgulanıyor. 2025’te mobil oyunların 427,5 milyon dolar gelir elde etmesi beklenirken, mobil ticaret alanında “şimdi al, sonra öde” (BNPL) ve sosyal ticaret uygulamalarıyla birlikte pazar değerinin 2029’da 49,87 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.
Mobil bankacılık kullanımının %85’e ulaştığı Türkiye’de, dijital cüzdanlar, gömülü finans ve şubesiz bankacılık gibi uygulamalar hızla yaygınlaşıyor. Devlet teşvikleri, uluslararası işbirlikleri ve güçlü startup ekosistemi sayesinde Türkiye’nin mobil uygulama sektörü olgunluğa geçiş sürecini hızla tamamlıyor ve önümüzdeki yıllarda ciddi bir ekonomik büyüme potansiyeli sunuyor.



